مجربات سید وحید

نسخه مجرب جهت رفع چسبندگی خون ورقیق سازی خون:

۱) هر روز ۱ قرص جوشان ویتامین سی ۱۰۰۰ میلی گرمی مصرف کنید.

۲) ۲۰۰ میلی گرم جوهر لیمو (اسید سیتریک) بعد از غذا مصرف کنید. می توانید بجای جوهر لیمو از آب انار، آب زرشک یا آب پرتقال طبیعی هم استفاده کنید.

۳) بعد از ۴۰ سالگی وعده غذایی شام را فراموش کنید. اگر هم خواستید میل کنید، سالاد شیرازی میل بفرمائید.

۴) و نسخه مهم از رسول الله صلی الله علیه و سلم: تا گرسنه نشدید غذا نخورید و دو لقمه مانده که سیر بشوید، دست از غذا خوردن بکشید.

متاسفانه اکثر مردم فکر می کنند بعد از ۴۰ سالگی می توانند به همان اندازه ۲۰ سالگی غذا بخورند، آن هم نه غذاهای معمولی، بلکه غذاهایی مثل کله پاچه که بسیار دیر هضم هستند. این است که مشاهده می کنیم یکی از مهمترین علت مرگ و میر در ایران بیماریهای قلبی-عروقی هستند.

و صلی الله علی محمد رسول الله و سلم

احترام به حقوق یکدیگر

یکی از معیارهای سنجش فرهنگ یک قوم و ملت می تواند شیوه رانندگی و احترام به حقوق یکدیگر چه در رانندگی و چه در امور دیگر باشد.

تاثیر بد آهنگ های غمناک

خیلی خوب یادم هست که دهه ۶۰ و ۷۰ (و البته هنوز هم گهگاهی) در مناسبتهای شهادت و عزا، صدا و سیما دو آهنگ کلاسیک بسیار غمگین با نامهای Adagio in G minor منتسب به Tomaso Albinoni و Sarabande ساخته George Frideric Handel پخش می کرد. واقعا" روح را زخمی می کنند. من هم خیلی جوان بودم و تاثیر آنها را در آن موقع روی خودم متوجه نمی شدم فقط حس می کردم که حالم خیلی خرابه! آهنگ اول را جزو غمناکترین آهنگهای دنیا ثبت کرده اند.

آخر یکی نیست بگوید عمو جان هر چیز یک حدی دارد. اینجور موسیقی ها باعث افسردگی شدید در افراد می شود و پویابی و انگیزه را بویژه از جوانان می گیرد.

یا هادی

پروردگارا در قایقی نشسته ام که در اقیانوسهای ژرف و شبهای تاریک و ظلمانی و طوفانی ذات مقدست آن را هدایت می کند. پروردگارا در این تلاطم روزگار قلبم را به ذکر و یاد خویش آرام کرده ای. پروردگارا بیش از لیاقتم به این بنده مذنبت لطف و عنایت داشته ای. چگونه توانم سپاست را جز آنکه فقط توانم گفت: الحمدلله رب العالمین.

و صلی الله علی محمد و سلم

قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١﴾

لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾

وَلَا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾

وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ ﴿٤﴾

وَلَا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾

لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ ﴿٦﴾

هر آنچه که در توان داشته ام انجام داده ام

قسمتی از وصيت نامه لويی پاستور:

در هر حرفه ای که هستید نه اجازه دهید که به بدبینیهای بی حاصل آلوده شوید و نه بگذارید که بعضی لحظات تاسف بار که برای هر ملتی پیش می آید شما را به یاس و ناامیدی بکشاند. در آرامش حاکم بر آزمایشگاه ها و کتابخانه هایتان زندگی کنید و نخست از خود بپرسید برای یادگیری و خودآموزی چه کرده ام؟ سپس همچنان که پيشتر می رويد، بپرسید من برای کشورم چه کرده ام؟ و این پرسش را آنقدر ادامه دهید تا به این احساس هیجان انگیز برسید که شاید سهم کوچکی در اعتلای بشریت داشته اید. اما هر پاداشی که زندگی به تلاشهايمان بدهد يا ندهد، هنگامی که به پایان راه نزدیک می شویم هر کدام از ما باید حق آن را داشته باشیم که با صدای بلند بگوييم: من هر آنچه که در توان داشته ام انجام داده ام.

سید وحید آرام و قرار نداری

طی این چهار پنج سال اخیر بدلیل شرایط آموزشی و پژوهشی خاص (!) در کشور، خیلی اوقات شده تصمیم گرفته ام که کلا" آموزش و پژوهش را کنار بگذارم و بقول سعدی عزم کرده و نیت جزم که بقیت عمر معتکف نشینم و خاموشی گزینم. اما پروردگار عالم و آدم فرمان را طور دیگر می چرخاند.

بدبختانه یا خوشبختانه آموزش و تحقیقات جذابیت خاصی برای من دارد بطوریکه مرا مانند آهنربای نئودیمیومی بسوی خود می کشد.

نمی دانم آخرش به کجا بکشد.

بقول شاعر:

این سو کشان سوی خوشان وان سو کشان با ناخوشان- یا بشکند با بگذرد کشتی در این گردابها