محیط زیست و حیات انسان
دو موضوع بسیار مهم هستند که تقریبا" از حدود ۱۵۰ سال پیش تا کنون که زندگی انسان ماشینی شده است بیشتر نمود پیدا کرده است. اول اینکه هرچقدر انسان از محیط زیست واقعی خود که طبیعت است، بیشتر فاصله بگیرد، بیشتر آسیب می بیند و دوم اینکه انسان هرچقدر به محیط زیست خودش بیشتر آسیب بزند، خودش نیز بیشتر آسیب می بیند چرا که حیات انسان در گرو حیات موجودات زنده موجود در محیط زیست خودش است.
حالا هی درخت قطع کنند و به محیط زیست آسیب برسانند. هی فاضلابهای صنعتی را به رودخانه ها و دریاها بریزند. هی پلاستیک ها و پلیمرهای تجزیه ناپذیر وارد محیط زیست بکنند. تا چه شود ...
+ نوشته شده در دوشنبه هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:18 توسط دکتر سید وحید شتاب بوشهری
|